V nočních hodinách, během výluk, se přes víkend (15–17.4.22) pracovalo na ojedinělém otočení první části mostu na dálnici D35, která vede přes železniční koridor v Uhersku na Pardubicku. Jedná se o naprosto výjimečnou operaci (v ČR poprvé), kde se betonová vahadla musela nejprve vybetonovat rovnoběžně s tratí (mimo půdorys tratě) a následně poté otočit (cca o 34°) do finální polohy přes trať.
Naše smluvní činnosti pro GD : Eurovia a.s. : Dodávka podélného i příčného předpětí (165t předpínací výztuže), zajištění pootočení (hydraulika) + subdodavatelsky pomocí spol. LKM Consult s.r.o.
Během otáčení prvního vahadla (vahadlo 20) o hmotnosti 4 500 tun je vahadlo podepřeno pouze ve dvou bodech. První je svislá osa pilíře, kde je instalováno otočné zařízení na pilíři (tzv. kolotoč), druhým bodem je dočasné podepření na kluzné dráze, kde je umístěn i tlačný lis, vyvozující sílu až 200t. Pro posun postačila vodorovná síla „pouze“ cca 30 t, což svědčí o naprosto minimálním tření. (Teflon-Ocel)
Na otáčecí dráze se vahadlo otáčí pomocí výsunu hydraulického válce s přibližnou rychlostí celkového posunu 3 m za hodinu. Celkový posun byl cca 27 m. Jedna polovina mostu je 86 m dlouhá a kompletní most bude 175 m dlouhý.
Následovalo synchronní zvednutí samotného vahadla 20 do finální polohy cca o 4 cm za pomoci 36ks 200t lisů.
Otočení a přizvednutí druhého vahadla proběhlo 5.-9. května 2022, opět během výluky.
Bude následovat dobetonování klavážní spáry (1,8m), předepnutí vnitřních i vnějších(volných) kabelů.
Celý most i úsek by měl být uveden do provozu v prosinci tohoto roku 2022.
Pěkná, technicky zajímavá práce.
Odkaz na videa zde: reportáž a otočení-zrychleně
Tvorba webových
stránek Creative Studio s.r.o.,
redakční systém 4site CMS
© FREYSSINET CS a.s., Všechna práva vyhrazena.