V Pardubicích proběhla rekonstrukce
silničního mostu (březen 2021-duben 2022) nadjezd Kyjevská. Přemosťuje
komunikaci přes elektrifikovaný železniční koridor, silnici I třídy a
tři městské komunikace.
Znovu zprovozněn 15.4.2022
Na tomto složitém projektu jsme využili všechny naše technologie.
Naše smluvní činnost pro GD: Silnice Group a.s. a Společnost T.A.Q: Zvednutí (hydroservis) stávajících KA nosníků, reinjektáž kabelových kanálků, dodání a osazení mostních ložisek a mostních závěrů, bednění a betonáž 6 ks nových pilířů, skruže a bednění 2 nových mostovek vč. podélného předpětí (35t), betonáž, sanační práce vč. použití inhibitorů z důvodu vyšší koncentrace chloridů v ponechávaných stativech pilířů.
Hydroservis-Pomocí upravené lehké ocelové konstrukce
(sloupky pižmo a systém vahadla) se postupně zvedalo na tyčích, všech
14 stávajících a ponechávaných polí (délka cca 15 m), každé
o hmotnosti cca 200 t. Použilo se 6ks (60t) = kapacita 360t, dutých
hydraulických lisů (3 na každé straně) z důvodu odbourání původních
ložisek a osazení nových. Pro atypická pole např. nad tratí se použil,
v noční výluce 5 hod, neoblíbený zdvih zespoda, pomocí jednočinných
200 t lisů a masivního trubkového (cca Ø1m) podpěrného systému POLO.
Speciální výzvou bylo dočasné podepření a zdvih stávající
ponechávané mostovky pro možnost odbourání starého a výstavbu nového
pilíře pod touto mostovkou.
Ložiska-Přestože původní plán byl na 50 % repasi
starých ocelových tangenciálních ložisek nakonec se podařilo u investora
prosadit komplet osazení nových elastomerových ložisek na ponechávaných
pilířích. Pro pole s velkým podélným sklonem nad 3 % se navíc použila
speciální přídržná ocelová ložiska (18ks). Na nových konstrukcích jsou
osazena nová ložiska hrncová (32ks).
Podélné předpětí-Nosná konstrukce je podélně předepnuta 19 lanovými předpínacími kabely systémem Freyssinet.
Sanační práce-Plochy všech ŽB konstrukcí byly otryskány a odbourány o nesoudržné části. Výztuž vybroušena do zdravého stavu a ošetřena protikorozním nátěrem. Na dříky a stativa pilířů provedena kotvená výztuž z čedičových vláken se stříkanou reprofilací. Ostatní pohledové plochy reprofilovány sanační maltou se sjednocujícím ochranným nátěrem (BIS systém).
Spojení betonářské
výztuže-ANP Spojky: Pro budoucí snadné rozšíření
vykonzolováním betonové desky jižního předpolí jsou použity šroubové
ANP spojky průměru 32 a 16mm á 150 (200mm). Toto plnohodnotné budoucí
statické spojení nabízí i nadstandardní únavové pevnosti (viz.
požadavky projektanta)
Tvorba webových
stránek Creative Studio s.r.o.,
redakční systém 4site CMS
© FREYSSINET CS a.s., Všechna práva vyhrazena.