V Pardubicích proběhla rekonstrukce silničního mostu (březen 2021-duben 2022) nadjezd Kyjevská. Přemosťuje komunikaci přes elektrifikovaný železniční koridor, silnici I třídy a tři městské komunikace.
Znovu zprovozněn 15.4.2022
Na tomto složitém projektu jsme využili všechny naše technologie.
Naše smluvní činnost pro GD: Silnice Group a.s. a Společnost T.A.Q: Zvednutí (hydroservis) stávajících KA nosníků, reinjektáž kabelových kanálků, dodání a osazení mostních ložisek a mostních závěrů, bednění a betonáž 6 ks nových pilířů, skruže a bednění 2 nových mostovek vč. podélného předpětí (35t), betonáž, sanační práce vč. použití inhibitorů z důvodu vyšší koncentrace chloridů v ponechávaných stativech pilířů.
Hydroservis-Pomocí upravené lehké ocelové konstrukce (sloupky pižmo a systém vahadla) se postupně zvedalo na tyčích, všech 14 stávajících a ponechávaných polí (délka cca 15 m), každé o hmotnosti cca 200 t. Použilo se 6ks (60t) = kapacita 360t, dutých hydraulických lisů (3 na každé straně) z důvodu odbourání původních ložisek a osazení nových. Pro atypická pole např. nad tratí se použil, v noční výluce 5 hod, neoblíbený zdvih zespoda, pomocí jednočinných 200 t lisů a masivního trubkového (cca Ø1m) podpěrného systému POLO. Speciální výzvou bylo dočasné podepření a zdvih stávající ponechávané mostovky pro možnost odbourání starého a výstavbu nového pilíře pod touto mostovkou.
Ložiska-Přestože původní plán byl na 50 % repasi starých ocelových tangenciálních ložisek nakonec se podařilo u investora prosadit komplet osazení nových elastomerových ložisek na ponechávaných pilířích. Pro pole s velkým podélným sklonem nad 3 % se navíc použila speciální přídržná ocelová ložiska (18ks). Na nových konstrukcích jsou osazena nová ložiska hrncová (32ks).
Podélné předpětí-Nosná konstrukce je podélně předepnuta 19 lanovými předpínacími kabely systémem Freyssinet.
Sanační práce-Plochy všech ŽB konstrukcí byly otryskány a odbourány o nesoudržné části. Výztuž vybroušena do zdravého stavu a ošetřena protikorozním nátěrem. Na dříky a stativa pilířů provedena kotvená výztuž z čedičových vláken se stříkanou reprofilací. Ostatní pohledové plochy reprofilovány sanační maltou se sjednocujícím ochranným nátěrem (BIS systém).
Spojení betonářské výztuže-ANP Spojky: Pro budoucí snadné rozšíření vykonzolováním betonové desky jižního předpolí jsou použity šroubové ANP spojky průměru 32 a 16mm á 150 (200mm). Toto plnohodnotné budoucí statické spojení nabízí i nadstandardní únavové pevnosti (viz. požadavky projektanta)
Tvorba webových
stránek Creative Studio s.r.o.,
redakční systém 4site CMS
© FREYSSINET CS a.s., Všechna práva vyhrazena.